Saturday, May 29, 2010

Syeikh dan daie kecil..

Saya membuka youtube dan terjumpa kanak2 ini. Amat seronok mendengarnya berceramah dan berhujjah umpama seorang yang alim dan faqih dalam agama. Mutiara2 hikmah dan kefasihan keluar dari bibirnya. Semua yang tua dan muda bisa mengambil ilmu darinya. Subhanallah, hebatnya kurniaan Allah buat si anak kecil ini. Mudah-mudahan ia membawa seribu rahmah kepada seluruh muslimin.. Tidak silap namanya Muslim Said. Semoga Allah memberkahi dan melindungi anak kecil ini. Saya amat mengaguminya..:)

Beliau bersama kanak2 seusianya..





Di samping orang2 dewasa yang turut mengaguminya..






alunan Quran yang dibacanya..



Turut membacakan doa dan diaminkan seluruh jamaah..



video ni mungkin masa dia masih kecil. Sangat best!!



Sangat seronok dan syok mendengar ini semua. Di kala Malaysia, negaraku melahirkan penyanyi2 muda dari Lubuk Idola Kecil, telah lahir pula insan kecil ini untuk membaiki manusia. Subahanallah, hebatnya Allah. Kanak2 adalah bersih umpama kain putih dan ibu bapanyalah yang mencorakkannya. Kasihan pula melihat adik2 yang sejak kecil lagi dididik dan diajar dengan nyanyian akan tetapi tidak diajar mengenal Tuhan. Ibubapa pula bangga melihat anak2 berjaya dalam dunia nyanyian dan hiburan tanpa menyedari hakikat dosa yang bakal menimpa. Merosakkan anak sendiri secara tidak langsung menjadi agen perosak masyarakat. Baiklah, jika yang tua tidak mahu mendidik yang muda biarlah yang kecik ini mengajar dan mendidik yang tua. Cukuplah peringatan yang dibawakan Allah dari si kecil ini. Alhamdulillah, semoga ilmu dan manfaat yang banyak boleh diambil daripadanya.

Sekadar perkongsian untuk merehatkan minda. Moga bermanfaat buat diri dan semua..:)

0 comments:

Post a Comment

memories of Tok Ayah

Klik untuk dapatkan Buku2 Telaga Biru!!

Labels

My family..

My family..

Followers

 

Mutiara Tinta | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates