Wednesday, March 3, 2010

Selamat berehat, Ya syafiah..

Assalamualaikum.. Bismillah.

Kes dera semakin menjadi-jadi pada hari..
Terbaru kes adik syafiah yang didera sehingga menemui ajalnya. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atasnya serta memberikan kerehatan yang panjang buat dirinya.
Sungguh menyedihkan perkara ini selalunya berlaku kepada keluarga yang mengaku Islam akan tetapi akhlak dan perbuatan tidak menggambarkan peribadi muslim yang sebenar.

Mengapakah ini boleh terjadi?? tidak lain tidak bukan kerana makin jauhnya manusia dari Tuhan.
Melakukan sesuatu hanya mengikut nafsu semata kerana nafsu sudah menjadi raja dalam diri. Wahai insan, sedarlah diri.. apa yang dibuat pasti akan diadili. Walau terlepas hukuman dunia, akhirat sana tetap menanti.

Syafiah, hanyalah seorang anak kecil yang tak tahu apa-apa. Namun, nasib malang menimpanya. Disepak terajang oleh syaitan yang bertopengkan manusia. Melihat akan nasib si anak kecil ini menyebabkan kita makin menghargai akan hidup yang Allah kurniakan hari ini. Keluarga yang menitikberatkan soal agama patut kita syukuri. Kerana agama adalah perkara yang paling utama dalam hidup. Jika agama itu dibuang dalam kehidupan maka, akan punah ranahlah sistem keluarga yang dibina. Agama adalah penjaga kita semua. Syukurlah.... syukurlah.. dan berdoalah agar kita sentiasa tetap dalam keindahan hidup beragama.

Video di bawah mungkin aksi yang terlalu buruk bagi insan yang bergelar manusia. Di mana hilangnya sifat manusia? Beginilah jadinya apabila manusia membelakangkan agama. Video ni daripada youtube tntg orang gaji yang mendera anak majikannya (kesahihannya Wallahu'alam. Tp pengajaran blh diambil). Oh Tuhan, takut pula saya memikirkan andai anak-anak saya kelak dijaga oleh tangan2 orang sebegini. Lebih baik kita sendiri yang menjaga dan membesarkan mereka di depan mata untuk membina generasi unggul untuk umat Islam di masa hadapan. InshaAllah.





Anda boleh buka web Us Zaharuddin untuk dapatkan kupasan yang lebih menarik. Klik disini.
Alangkah indahnya hidup ini andai berpaksikan syariat. Semoga bermanfaat buat diri dan semua. Perkongsian untuk menyingkap dan menginsafi diri.

.:.~ Mutiara Tinta ~.:.

2 comments:

Ahmad Syahin said...

MasyAllah jahatnya la..

Nur Aziemah said...

Hmm.. Memang terlalu jahat.
Sukarnya untuk memanusiakan manusia.

Post a Comment

memories of Tok Ayah

Klik untuk dapatkan Buku2 Telaga Biru!!

Labels

My family..

My family..

Followers

 

Mutiara Tinta | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates